Read more: http://www.bloggerdersleri.com/2012/06/blogger-meta-tag-ayarlari.html#ixzz3CwTYFEk2 şöyle garip bencileyin: Arap Dünyası ne kadar "Arap"? Follow my blog with Bloglovin

4 Mayıs 2014 Pazar

Arap Dünyası ne kadar "Arap"?


     "Arap Dünyası" diye bilinen bir coğrafyadan bahsedilir çoğu zaman, ana konu "Ortadoğu" olunca, zira bize öyle tanıtılmıştır. Arap Dünyası terimi, yaramaz Ortadoğu'nun bir diğer söylenişidir. Zaten Ortadoğu ve Arap dedin miydi akla ne gelir ki? Pislik, terör, gelişmemişlik, ilkellik, sonu gelmez diktatörlükler, stabil olmayan ülkeler, kaba-saba insanlar... yani "Batı Dünyası"nın tam tersi!  

     Irk olarak "Arap" denince aklımıza nasıl bir renk gelir? Rengi bitter çikolata tadına gelip kahverengileşmiş
Mısırlı Fellah
bir Suudi ya da neredeyse zenci kıvamına çeyrek kalmış, kıvırcık saçlı, kocaman dudaklı bir Mısırlı, ya da düpedüz siyahi olmuş bir Libyalı... haa bir de meşhur "bizi arkadan vurdular" filminin başrol oyuncusu!

     En iyisi, bu ırkı daha iyi tanıyabilmek için biraz tarihe gidip, geçmişlerine göz atalım:

     Bilindiği üzere insanlığın ikinci atası Hz. Nuh'un, kendisine iman edip gemiye sığınan üç oğlu vardı: Sam, Ham ve Yafes. Arapların da içinde bulunduğu grup, Sam'ın soyundan gelmektedir, yani "Sami"dir. Ulu'l azm peygamberlerden Hz. İbrahim'in iki oğlundan (ki her ikisi de peygamberdir) biri (Hz. İshak) İsrailoğullarının atasıdır, diğeri ise (Hz. İsmail) Arapların atasıdır. Görüldüğü üzere Arap ve Yahudiler amcaoğullarıdır. Yahudi deyince akla hangi renk gelir peki; tabi ki beyaz. Peki, Yahudilerin amcaoğlu olan Arap deyince niye beyaz dışındaki koyu renkler akla gelsin ki?

     Tarih ve siyer kitapları, çok açık ve şüpheye yer bırakmayacak şekilde Peygamber Efendimizin, atalarının
Sudanlı Zenci
ve akrabalarının ve O'nun soyundan gelenlerin "beyaz" olduklarını yazıyor (günümüzdeki sahte olmayan Seyidlere bakıldığında bu açıkça görülür). Ashab-ı Kiram içerisinde (Hz. Osman gibi) sarışın olanlar da vardı. Hz. Ömer, hilafeti zamanında tarihi bir konuşma yaparak herkesi cihada teşvik etti ve böylece İslamiyeti yayma faaliyetleri daha da büyüdü. Öyle oldu ki, sefere çıkanların çoğu bir daha geri dönmedi, gittiği yerlerde şehid oldu. Mekke ve Medine'de vefat edenleri azdır. Dolayısıyla Arap ırkı, çok uzak yerlere ve kavimlere ulaştı, birçok ırkla karıştı ve İslam Medeniyetini ve Ahlakını yaydı. Çin ve Hindistan'dan Anadolu topraklarına ve oradan taa Endülüs'e kadar çok geniş bir bölgeye yayılırken, çıkış yerlerinde ise neredeyse kalmadı.
   
     İslamiyetin yayıldığı bölgelerdeki insanlar tabii ki envai çeşit idi. Özellikle Ortadoğu ve Kuzey Afrika
çikolata renkli Suudiler
yerlileri esmerden siyahiye kadar koyu tenlidir. Osmanlı Devleti zamanında, Anadolu topraklarına gelen Habeş, Fellah ve Zenciler, Resulullah Efendimizin ve Ashabının soyundan gelenlere edilen itibarı görünce, kendilerini de "Arap" olarak tanıtıp Anadolu insanına daha sevimli görünmeye çalışmışlardır. Fakat siyahların kendilerini Arap olarak tanıtmaları İslam düşmanlarının işine geldi. Hem bunları köle olarak en ağır şartlarda çalıştırdılar hem de kirli propagandalarına alet edip, gençlere Arapları, dolayısıyla Peygamber Efendimizi ve sadık arkadaşlarını "siyah" olarak resmettiler ve Onlardan soğutmaya çalıştılar. Son dönem Osmanlı amirallerinden Eyüp Sabri Paşa, "Mir'at-ül Haremeyn" adlı eserinde, Mekke'de sadece iki tane Arap evi kaldığını yazmaktadır. Yani İslamiyet'in ortaya çıktığı topraklarda dahi saf Arap kalmış durumda değil. Hemen hepsi Afrika ve Asya'nın çeşitli yerlerinden gelen tenleri siyaha yakın insanlar ve Vahhabiliğin yayılmasından sonra Arabistan'ın doğusundan gelen İngiliz Muhibbi vahşi çöl bedevileri idi.

     Arap ırkını ve dolayısıyla İslam dinini karalama ve gözden düşürme siyasetine, Osmanlı'nın son döneminde
kelimenin tam manasıyla bir "Arap"
sabık Ürdün Meliki Hüseyin
iktidarı ele alan İttihad Terakki ile Cumhuriyetin özellikle ilk yıllarında da rastlıyoruz. "Irkçılık" denilse hiç de yanlış olmayacak kalın milliyetçilik damarı, hem İslamı hem de İslamiyeti geniş oranda temsil etme görünümündeki Arapları da zımnen ve bazen de aşikare olarak "öteki" ilan etti. Sanki atasözü ya da vecize imiş gibi gösterilmeye çalışılan söz ve ifadeler dilimize ve bilinçaltımıza yerleştirildi. Bu çağda bile, siyah köpekleri "Arap" diye çağıran, rengi biraz kahverengi diye mayi sabuna "Arap sabunu" diyen, simsiyah Zenci'yi çekinmeden "Arap" diye çağıran (True Romance filmindeki meşhur sahneden dolayı Tarantino'yu kınıyorum ve ona laflar hazırladım) en basit manada bile ırkçılık sayılabilecek -sözümona- atasözlerini kullanan ve işin nereye varabileceğini düşünmeyen yığınla insan var. "Bizi arkadan vurdular" efsanesi de Kutsal Topraklarda ve bugün Ortadoğu diye bilinen topraklarda yaşayan ahaliye zulüm ve işkence yapan İttihad Terakki zihniyeti ve özellikle de başlarındaki meşhur üçlüye olan nefretin bir ifadesidir. Ayrıca Birinci Dünya Savaşı sonrası çizilen, paylaşılan ve İngilizler tarafından yönlendirilen ve reformlara tabi tutulan Ortadoğu'nun ve Hicaz'ın, Türkleri sevme ihtimali söz konusu olabilir mi?

Hz. Osman'ı şehid eden
Mısırlı Kıptilerin torunları


     Bugün "Arap" dediğimiz kavram bir ırktan çok öte, bir "mix"tir. Ve bu "mix"teki "Arap"lık miktarı, peynirli poğaçadaki peynir kadar "eser miktarda" olmanın ötesine geçememektedir. Zenciler, Kıptiler, Çöl Bedevileri, Fellahlar, Habeşliler, Berberiler, Afrikalılar gibi birçok ırkın karışımı bir şeydir. Aynı karışım miktarı, mesela Anadolu veya Acem topraklarında yaşayan milletlerde de vardır ama kimse bunlara Arap demez. konuştukları lisanın Arapça (onu da kendilerine benzettiler zaten) olması ve İslam Medeniyeti izleri taşıyor olmaları da durumu değiştirmez. Dolayısıyla Mısır, Ortadoğu, Arabistan Yarımadası, Kuzey Afrika bölgelerinde yaşayan insanlara Arap demek yanlış olur. Çünki bunlar, ırksal manada olduğu gibi, İslam kültürü açısından da deforme, reforme ve dejenere olmuştur.

     Bu yazının "videomsu" hali de mevcut:



8 yorum :

  1. Suriye deki iç savastan sonra turkiye ye sığınan multeciler sayesinde bu nerde bi zenci gördümu arap sanan mallari artik bitirdi. Suriyede ki araplarin ekserisi bildiğimizin tam tersi beyaz tenli ve renkli gözlü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onlar arap değil akdenizli levantler.. ortadoğunun islam ile birlikte nasıl bir hale geldiğinin asıl kanıtı. o kadar millet,ırk,kültür'ün yok oluşu.

      Sil
  2. Urdun kralinin validesi ingilizdi yanlış hatirlamiyorsam dolayisiyla tam bir arap denemez(fenotip olarak)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğiniz açıdan düşünmemiştim hiç ama "tam bir Arap" ifadesini pederi için kullansam daha doğru olur o zaman.

      Sil
  3. Araplara yapılan ırkçılığı haklı olarak eleştirmeye çalışırken başka halklara ırkçılık yapmak :S

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Her ırk, her yerde geçerli olan ortalama değerlerin üzerindeki "iyi" kavramına sığamayacağı için, elbette ki bazı ırklar diğerlerine göre "daha az iyi"dir. Bu arada, çeşitli vesilelerle dünyanın başına bela olmayı becerebilen ırklar da yok değildir. Eğer bunlardaki kötü özellikleri söylemezseniz, bu sefer başkalarını yanıltmış olursunuz.

      Aslında bu yazıyla herhangi bir ırk aşağılanmıyor. Hem iklim hem de diğer çeşitli sebeplerle yozlaşan ve diğer bazı ırklara nazaran "daha az iyi" sayılabilecek olanları kullanarak, bir ırkı aşağılamaya çalışanlara bir cevap var.

      Sil
  4. Ne diyem Mahmut mu diyem?

    Anlatmak istediğin bir doğru var, onun için bin tane yanlış bilgi veriyorsun. Üstüne cetvelle dümdüz bir mantık çizmişsin. Aynı mantıkla bugün Türkiye'de yaşayan Anadolu Türkleri dahil kimsenin kendisine Türk diyememesi gerekiyor. Oğuzlardan budaklanan bütün diğer boylar açık tenli, köse ve çekik gözlüyken Anadoluda yaşayanlar esmer ve sakallı. Bu durumda kendimize eser miktarda Türk dememiz gerekiyor. Arapların ve İslam'ın terörizm ile bağdaştırılmasını eleştirsen eyvallah diyeceğim ama altmetin olarak bütün ırkları kucakladığını anlatan bir dinin peygamberini aslında açık tenliydi şimdikiler "çakma arap" seviyesine indirerek yüceltmeye çalışmak kaş yapayım derken göz çıkarmaktır.

    Adın, manasını bilmediğin Arapça bir kelimeden türemiş olsa daha ağır konuşacağım ama nasıl bir ironiyse adını veren kişi gereğinden fazla Türkçe kullanmış. Kıpçak Türkçesinin Kuman lehçesinde balaban "büyük" anlamına gelir. Deniz ise "teniz" olarak telafuz edilir ve bütün büyük su birikintileri bu şekilde adlandırılır. Örneğin bu lehçede okyanus kelimesi yoktur. Büyük deniz yani "balaban teniz" vardır. Arabı ağartacağım derken kendini karartmasaydın keşke.

    YanıtlaSil